Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

Znaczenie logo. Dlaczego nie można go bagatelizować?

Znaczenie logo. Dlaczego nie można go bagatelizować?

author box img

Zbigniew Góral

Zaktualizowano: 29 sierpnia 2019 29.08.2019 Czas lektury: 3min
  • Więcej poradników o projektowaniu logo i e-marketingu

Ponad 8437 Specjalistów od Logo blisko Ciebie

Logo jest sercem identyfikacji wizualnej marki. Wzbudza określone emocje, dostarcza informacji, wpływa na rozpoznawalność. Niezależnie od tego, czy używa się bardzo prostej grafiki, czy skomplikowanych wzorów, logo zawsze oddziałuje na odbiorców. W dobie, kiedy z każdej strony konsumenci mają kontakt z reklamami, pominięcie znaczenia logo może przynieść opłakane skutki. Dlaczego?

Zdjęcie nr 1

Logo zwraca uwagę i zapewnia dobre pierwsze wrażenie

Szacuje się, że obecnie firmy mają tylko 2 sekundy, aby przekonać potencjalnych klientów, że ich produkty są warte rozważenia. Logo może więc szybko przyciągnąć uwagę widzów i w ciekawy sposób przekazać podstawowe wartości i pomysły. Dobrze zaprojektowane logo może wzbudzić zainteresowanie opinii publicznej i zachęcić ją do zapoznania się z firmą i jej ofertami. Z kolei jeśli jest niemodne, nieestetyczne, mylące lub nieciekawe, to spowoduje, że pierwsze wrażenie o marce będzie dla wielu odbiorców wiązało się z czymś odpychającym.

Logo buduje tożsamość

Logo to narzędzie do pozycjonowania firmy w krajobrazie konsumenckim, który jest wizualny. Ogromna ilość przedsiębiorstw sprawia, że klienci nie są w stanie wszystkich poznać, a opinie o nich mogą wyrobić właśnie z samej obserwacji logo. Niezależnie od tego, czy odbiorca przejeżdża obok sklepu, czy przegląda produkty online, to szuka znaków, które są znajome lub intrygujące.

Logo jest jednym z niewielu aktywów marketingowych, które można umieścić wszędzie, m.in. na:

  • etykietach,
  • metkach,
  • wizytówkach,
  • stronach internetowych,
  • stopkach mailowych,
  • banerach,
  • filmach promocyjnych,
  • produktach reklamowych.
  • Do tego z powodzeniem logo można wykorzystać w aplikacjach mobilnych czy skomplikowanym oprogramowaniu. Klientom przeważnie nie przeszkadza obecność logo na wielu kanałach i często określają tę metodę promocji jako mniej inwazyjną niż chociażby tradycyjne filmy reklamowe. Możliwość ciągłego pokazywania logo, często przy wykorzystaniu tanich i opłacalnych kanałów, takich jak profile na mediach społecznościowych, daje prosty sposób na wyróżnienie się od innych firm.

    Ważne! Bez logo odbiera się firmie sposobność poszerzenia swojej obecności i wzmocnienia wiarygodności na rynku.

    Logo wspiera komunikację

    Logo jako narzędzie reklamowe może być nowoczesnym wynalazkiem, jednak już w 9000 r. p.n.e. starożytne cywilizacje Mezopotamii wykorzystywały piktogramy do wyrażania idei i śledzenia towarów w handlu. Gdy ludzie dowiedzieli się więcej o otaczającym ich świecie, stworzyli symbole identyfikujące wszystko, od zwierząt i bogów, po miejsca i przedmioty. Dzięki nim ludzie mogli się ze sobą porozumiewać bez względu na to, jakim językiem mówili.

    Obrazy odwołują się do ludzkiej pamięci i receptorów emocjonalnych. Zachęcają do ponownego przywoływania określonych emocji, czynności lub doświadczeń. To dlatego logo działają tak dobrze – są nie tylko symbolem, ale także nośnikiem uczuć i informacji.

    Logo zapewnia różnorodność

    Logo nie muszą być dosłownym przedstawieniem wartości marki, ale powinny uchwycić ton firmy. Dobry projekt może oddać ducha i osobowość modelu biznesowego, zachęcając klientów do poznania oferty. Co ważniejsze, logo może subtelnie pokazywać widzom to, co odróżnia jedną organizację od pozostałych.

    Warto wspomnieć tu chociażby o różnorodnej estetyce logo luksusowych marek odzieżowych. Krokodyl Lacoste jest zabawny i pozbawiony pompatyczności, co jest idealne dla firmy, która proponuje swoim klientom odzież sportową. Z kolei logo Versace – Medusa jest królewskie i ideograficzne, oddając wyrafinowanie, luksus i dziedzictwo marki.

    Kiedy konsumenci po raz pierwszy odkrywają daną firmę, zwracają uwagę na drobne szczegóły, które przekazują tożsamość organizacji i mogą wywrzeć trwałe wrażenie. Dzięki niemu dowiadują się, czy korporacja jest innowacyjna i świadoma technologii. A może zabawna i młodzieńcza? Zakorzeniona w tradycji i ceniąca rzemiosło? Zaangażowana w ekologiczne praktyki? Jest wcieleniem luksusu i stylu? Znaczenie logo będzie też interpretowane przez konsumentów subiektywnie, a to jeszcze bardziej zwiększa różnorodność.


    Opracował:
    Zbigniew Góral
    Zbigniew Góral Identyfikacja Wizualna

    Dodano: 12 września 2019 Zaktualizowano: 29 sierpnia 2019

    Jak oceniasz ten poradnik?

    Dziękujemy za Twoją opinię!

    Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

    Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco